29/09/2022

PPMI CENTRE – Konfederasi Serikat Buruh Merdeka

Berani, Jujur, Amanah, Alloh Ridho

PPMI DPLN Malaysia, berikan bantuan kepada Korban Kebakaran di daerah negeri sembilan

Puluhan rumah bedeng pekerja migran Indonesia yang biasa disebut rumah kongsi di komplek perumahan Tiara sendayan, labu, negeri Sembilan, Malaysia mengalami kebakaran pada hari Kamis Sore 13/08/2020 yang lalu
Kebakaran tersebut diakibatkan ledakan gas saat salah satu warga sedang memasak, kampong rumah konsi tersebut terdapat 1600 PMI yang bermukim disana.

Dalam menyambut kemerdekaan Republik Indonesia sekaligus kegiatan social PPMI Peduli Kemanusiaan, pada hari minggu tanggal 16 Ogus 2020 Ppmi Dpln Malaysia Hadir dalam memberikan bantuan kepada warga PMI didaerah negeri sembilan.

Kongsi terbesar di negeri 9 Malaysia 1000 kongsi PMI habis. Semua dokumen PMI hilang terbakar. Musibah yang datang dan cobaan untuk para PMI Indonesia di Malaysia tidak pernah terhenti mereka baru terlepas dari lockdown bulan kemarin dan baru memulaikan kerja sekarang di uji pula dengan musibah kebaran besar yang menimpa lebih 1000 kongsi TKI dan TKA disini kami dari DPLN PPMI malaysia sangat prihatin akan nasib mereka. Ungkap Ketua Umum DPLN PPMI Malaysia Bpk Mirwan.

Mudah-mudahan para PMI diberi kesebaran dengan ujian ini dan mendapatkan perhatian dari KBRI di Kuala Lumpur Malaysia.

About Post Author