06/10/2022

PPMI CENTRE – Konfederasi Serikat Buruh Merdeka

Berani, Jujur, Amanah, Alloh Ridho

PPMI DPLN MALAYSIA melangkah kehadapan.

Sekalung tahniah kepada semua jajaran pengurus PPMI DPLN MALAYSIA.

Pada hari Sabtu, 17/10/20, dengan rasminya telah membuka usaha bebola pentol Bakso daging, ikan dan tahu, di bawah syarikat milik penuh PPMI Dpln di Malaysia telah melancarkan usaha pembuatan makanan pentol Bakso yang dilancarkan dengan selamat.

Sangat membanggakan kepada pengurus PPMI DPLN beserta anggotanya yang telah membangunkan usaha pentol Bakso ini biarpun ada sedikit penghalangan dari modal permulaannya.

Dengan rasa kebersamaannya dan niat yang ikhlas ini lah salah satu usaha murni dan contoh terbaik dari PPMI DPLN yang menumpukan kepada ekonomi dari pada mengejar publisity.

Keyakinan dari ketua umum PPMI DPLN MALAYSIA bapak Mirwan dan penasihat perusahaan Ppmi Dpln Malaysia, Bpk ustaz Syamsi beserta pengurusnya terhadap perusahaan petol bakso daging, ikan dan tahu yang di bangunkan akan dapat menjadi satu sumber dana dan dapat juga membuka peluang pekerjaan kepada ahli PPMI DPLN sendiri.

Dan menjadi matlamat PPMI DPLN MALAYSIA yang tidak mahu ketinggalan membangun kan ekonomi PPMI Dpln untuk dapat membantu ahli yang berada di negara Malaysia dengan harapan bisa membantu kebajikan Migran, Kilang Ppmi Dpln Malaysia, sebagai wadahnya. Dan kami semua berharap perusahaan pentol Bakso Ppmi Dpln Malaysia yang diusahakan akan terus MAJU JAYA…Aamin Yaa Robbal Alamin…

#ppmipeduli

#ppmidplnmalaysia

#berniagasambilberamal

#kitajagakita

About Post Author