06/10/2022

PPMI CENTRE – Konfederasi Serikat Buruh Merdeka

Berani, Jujur, Amanah, Alloh Ridho

Srikandi PPMI DPLN Malaysia

Kepada WNI di Malaysia ayoh beri sokongan pada perusahaan Pendol Bakso PPMI Dpln.

Kalau bukan anda, siapa lagi, kalau nggak sekarang kapan lagi, sebagai WNI siapa lagi yang memberi sokongannya.

Serikandi PPMI Dpln berganding bahu bersama menumpu kepada perekonomian untuk menjana pendapatan dalam setuasi wabak covid dan PKPB yang sedang di hadapi di Malaysia sepanjang tempuh hampir 10 bulan ini.

Tahniah kepada semua serikandi PPMI yang begitu kometmen dalam membangunkan dan menjadi tulang belakang PPMI Dpln dalam perusahaan membuat bebola Pendol Bakso daging, ikan dan tahu yang sudah berjalan sekarang.

Usaha mereka ini tentulah menjadi contoh kepada semua anggota PPMI dan masyarakat WNI yang berada di Malaysia untuk tidak ketinggalan membangun ekonomi dalam mencari keberhasilan di Negara Malaysia dalam bidang perniagaan Pendol Bakso yang di jalankan ini.

Untuk memulakan tentulah banyak halangan yang PPMI hadapi. Tetapi atas keyakinan dan niat yang baik serata keikhlasan bersama maka berhasil lah sekarang perusahaan PPMI pembuatan Pendol Bakso daging, ikan, dan tahu telah dikeluarkan dan di pasarkan seluruh Malaysia nanti.

Dengan ujudnya pasaran pendol bakso hasil perusahaan PPMI di Malaysia tentulah sangat membanggakan kepada nama Negara Indonesia am nya kerana telah menaikkan satu perusahaan yang di tubuhkan oleh Persaudaraan Pekerja Muslim Indonesia (PPMI) sendiri

Kepada semua WNI berilah sokongan kepada perusahaan Pendol bakso PPMI ini.

Dengan sokongan WNI dapatlah perusahaan dari PPMI ini akan terus berdiri berjaya dan seterusnya menjadi satu wadah perekonomian masyarakat WNI yang menjalankan perusahaan makanan bakso di Malaysia.

Kepada semua WNI tentulah merasa bangga jika perusahaan atas nama PPMI berjaya dan maju kerana atas nama PERSAUDARAAN PEKERJA MUSLIM INDONESIA.kini perusahaan ini telah berdiri di Negara Malaysia.

Selamat Maju Jaya PPMI Dpln..jalan terus

kedepannya
“Apa pun makanan nya..pilihan tetap Pendol bakso PPMI..”

No Politik Praktis
Yes Ekonomi Bangkit Bersama

#ppmidplnmalaysia

#bersamakitabisa

#kitajagakita

About Post Author