06/10/2022

PPMI CENTRE – Konfederasi Serikat Buruh Merdeka

Berani, Jujur, Amanah, Alloh Ridho

PPMI DPLN MALAYSIA WILAYAH PULAU PINANG MEMBANTU PROSES UNTUK PEMULANGAN JENAZAH PMI

9 Februari 2021, Pulau Pinang – Malaysia. DPLN PPMI MALAYSIA Wilayah PINANG bekerja sama dengan PERMAI UTARA dan rakan rakan di luar lainnya, membantu untuk pengurusan almarhum PMI berasal dari Binjai Sumatera Utara bernama Ibu JULIANA. Alm Ibu JULIANA meninggal dunia Di taman Pelangi Pray Sebrang Jaya Pulau Pinang. Hal ini terjadi pada tanggal 3 February 2021 di Pulau Pinang.

Menurut laporan dari pemilik rumah sewa Alm Ibu JULIANA bernama Tuan MUHAMMAD SYAFIQ BIN ZAINAL saya dapati penyewa bilik rumah sewa saya tidak sadarkan diri dikediaman beliau yang beralamat No 3 Tingkat 2 Blok H Jalan Pelangi 1 Taman Pelangi Bukit Tengah, kemudian tuan rumah meminta bantuan kepada rekan wanitanya yang berasal dari Indonesia bernama RIA dikawasan Bukit Minyak untuk berikan bantuan pernafasan tetapi tidak ada tindak balas. Kemudian langsung dibawa ke Hospital Bukit Martajam dan telah disahkan oleh pegawai perubatan bernama Dr FAIZ jabatan Forensik Hospital Bukit Martajam punca kematian ALM IBU JULIANA belum pasti lagi apa penyebabnya.

Alhamdulilah keluarga Alm di Indonesia memberi feed back baik , memberikan dana untuk kepulangan Alm Ibu JULIANA, dan kekurangan dana di bantu rakan rakan luar. Jenazah Alm diterbangkan dari Malaysia Pada Tanggal 3 februari 2021 dan tanggal 6 Februari 2021 sampai dikediaman Alm Jln Bukit Tinggi no 5 Kel Rambung Timur Kec Binjai Selatan Kota Binjai Sumatera Utara. Dikebumikan pada pukul 14.22 WIB di Rambung Timur dengan selamat.

Pada waktu yang sama juga Bpk MIRWAN selaku Ketua Umum DPLN PPMI MALAYSIA, mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang terkait membantu beliau dan khususnya kepada jajaran Pengurus DPLN PPMI MALAYSIA Wilayah Pulau PINANG dan KJRI Pulau Pinang serta PERMAI UTARA Pulau Pinang untuk kelancaran pengurusan dan pemulangan Almarhum ke Indonesia.

Semoga Almarhum Ibu JULIANA di terima disisi Tuhan Yang Maha Esa, ditempatkan dengan orang orang beriman dan semoga keluarga yg ditinggalkan diberikan ketabahan dan kekuatan.
Aamiin Yaa Robbal Alamin

Bersaudara bangkit bersama

BoboyChaniago

#DplnPpmiMalaysia

#PpmiWilayahPinang

#PermaiUtara

#PpmiPeduli

#KitaJagaKita

About Post Author